Ingrid från Piku - och Försäsong

07.02.2020

Ingrid från Piku 

- och Försäsong

Denna flik har jag skapat för säsong 2020, vill du läsa om mina tidigare äventyr kan du gå in på fliken "dagbok 2019" eller dagbok "2016-1017"

En summering på 2019
Jag var beredd på att det skulle bli ett tufft år, med tanke på att jag i slutet på 2017 drog av mitt främre korsband 
(bland annat) i knät, vilket tvingade mig att läka hela 2018. Till min stora glädje hämtade jag mig körmässigt efter halvsäsong och började hitta tillbaka till min körning, i synnerhet på slutet av säsongen. Med vittring på de högre placeringarna blir det spännande att återuppta striden i år. För en mer utförlig summering, klicka HÄR.



Min plan är att köra hela SM- och EM-serien. Säsongen startar i april med EM i Holland. Det känns inte särskilt långt bort nu. Jag har tränat och slitit hela vintern för att bli en bättre crossförare. Med hjälp av min tränare Per har jag kunnat lägga mycket fokus på att utveckla min körteknik för att köra säkrare samtidigt som jag kör fortare. Vad gäller fysen är jag just nu inne i en intervallperiod där jag pressar mitt VO2-max.

Det känns väldigt bra är att jag går in skadefri i säsong 2020. 

Utöver detta jobbar jag med sponsorsarbete för att kunna finansiera min EM-satsning. Idag var jag och träffade min diamantsponsor Ingrid Haraldsson från Piku. Jag är oerhört glad och tacksam över hennes fortsatta stöd och förtroende 2020. Det är svårt att tacka henne nog för den hjälp och uppmuntran jag får.



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång